29 жовтня 2014 р.

Мури безпеки


З прадавніх часів цивілізовані країни будували мури для оборони від варварів та кочівників. В даний час у світі існує більше 50-ти прикордонних бар’єрів, наприклад, у Кореї, Саудівській Аравії (яка майже повністю обгороджена стіною). Та мурів в світі, здається, дедалі стає все більше і більше.

«Великий американський мур» — так журнал Time назвав комплекс укріплень на кордоні США і Мексики. Вже в 90-х роках минулого століття поблизу Сан-Дієго був збудований 23-кілометровий залізний паркан. У 2006 році, коли ситуація з біженцями з Мексики до США загострилась, було вирішено побудувати ще 1126 км стіни. Тепер загорожа між двома країнами прикриває третину усього кордону.

Завдання стіни — стати бар’єром на шляху нелегальної міграції з Мексики, а також перешкодою для наркоторгівлі. 2 патрульні на 50 кілометрів стіни та пункти пропуску приблизно так само — на 40–50 кілометрів. Сама 6-метрова стіна обладнана спеціальними технічними засобами, які дозволяють контролювати рух навколо стіни дистанційно, але мобільні групи можуть дуже швидко реагувати.

За підрахунками агентства Bloomberg, до 2010 року на будівництво 700 миль (близько 900 км) стіни було витрачено більше 3 млрд доларів. При цьому загальна довжина кордону з Мексикою — 2000 миль (близько 3 тис. км).

Навесні 2014 р. ізраїльська компанія Elbit Systems Ltd. виграла контракт на виробництво і встановлення устаткування спостереження вздовж стіни між США і Мексикою. Початкова вартість контракту — 145 млн доларів, але з часом вона може досягти 1 млрд доларів.

«Великий американський мур» - Кордон США-МЕКСИКА. Border fence below El-Paso

Border_Mexico_USA

Border Mexico-USA

Кордон Мексики та США - Border Mexico-USA

Великий американський мур біля мексиканського прикордонного  міста Тіхуана
Великий американський мур

Великий американський мур

Великий американський мур

Великий американський мур


Великий американський мур
This photo is the terminal point of the border wall between the US & Mexico, located at Tijuana, Baja California

Ізраїльський мур. Існують і сучасні приклади «інженерного відгородження» від сусідів, схильних до насильства. Наприклад, стіна безпеки між Ізраїлем і палестинськими територіями на Західному березі річки Йордан. Початок будівництва — у квітні 2002 р. за розпорядженням прем’єр-міністра Аріеля Шарона. Завдання — перешкодити проникненню до Ізраїлю палестинських підривників-смертників.

Довжина стіни — понад 760 км, її висота сягає восьми метрів. У районі Єрусалиму та сусідніх найбільш населених районів стіна найміцніша. Після початку громадянської війни в Сирії Ізраїль розпочав будівництво стіни вздовж сирійського кордону. За даними компанії Al Jazeerah, щорічно обслуговування стіни обходиться в 260 млн доларів.
Мур між Ізраїлем та Палестиною

Мур між Ізраїлем та Палестиною

Мур між Ізраїлем та Палестиною

Великий мур Марокко. Зверху вона виглядає як подряпина на піску, перетинає всю Сахару. Марокканська стіна складається з 2575 км піщаних насипів, стін, парканів, бункерів і мінних полів, вона майже в два рази менше Великої Китайської стіни і в чотири рази більше ізраїльського бар’єру. Будівництво «Берм» було розпочато в 1980 році Марокканської королівської армією в якості загороджувального бар’єру між південними марокканськими провінціями і територіями, контрольованими фронтом ПОЛІСАРІО (сахарское національно-визвольний рух), щоб запобігти поверненню сахарських біженців на батьківщину. Між 1980 і 1987 роками було додано ще п’ять стін.



Після перемир’я 1991 року стіну патрулюють обидві сторони. Марокканські сили налічують 160 000 солдатів і військові об’єкти, встановлені через кожні 11 км уздовж бар’єра, а ПОЛІСАРІО відмовляється розголошувати свою чисельність.


Критики називають бар’єр «муром ганьби», тому що він відрізає сахарських солдатів і біженців від їх сімей в Алжирі і завдає шкоди сахарським кочівникам в цьому регіоні. Хоча цей бар’єр і не набув такого розголосу, як ізраїльський, він став центром протестів від імені біженців сахарських таборів. Ці рухи привернули увагу громадськості, коли в 2008 році 19-річний Ібрагім Хуссейн Лейбейт втратив праву ногу нижче коліна, випадково наступивши на міну.

Конфлікт у Західній Сахарі — один з найтриваліших сучасних конфліктів у світі, що почалася в 1976 році, коли іспанські колонізатори незаконно розділили область між Марокко і Мавританією.






Два іспанські міста Сеута та Мелілья знаходяться на території Північної Африки та є «воротами», що регулюють потік біженців та мігрантів із Африки до Європи. Після масового потоку біженців у 2005 р., коли через Іспанію до Європи потрапило більше 11 тис. африканців, роздільну стіну посилили. Паркан виріс із трьох до шести метрів і тепер оснащений сучасними камерами спостереження та детекторами руху. Посилення контролю зменшило потік біженців та мігрантів через Іспанію, проте перенаправило його в бік Італії та Мальти. Протяжність близько 100 км.

Мелілья (ісп. Melilla) - автономний (не має власних самоврядчих органів) іспанське місто і порт на території Марокко.
Melilla Испания-Марокко

Melilla Испания-Марокко

Melilla Испания-Марокко

Melilla Испания-Марокко

Walls of Shame. Morocco-Spain

Walls of Shame. Morocco-Spain

Walls of Shame. Morocco-Spain

Мур у Белфасті (Північна Ірландія) . В Північній Ірландії розташований останній мур в Європі, який розділяє цілий квартал міста на дві частини. Офіційною версією його спорудження є захист населення від сутичок між радикальними протестантами та католиками. Мур у Белфасті (Ірландія) сягає висоти 8 метрів. П’ять метрів муру зведені з бетону, інші 3 м – з колючого дроту.

У самий розпал Смути, в сімдесятих роках влада Великобританії вирішила понизити градус конфлікту шляхом побудови розмежувальних стін між районами, заселеними опонентами.

За останнім соціологічним опитуванням, мешканці Белфасту позитивно відгукуються про наявність стіни посеред міста та відчувають себе більш захищеними. 

«Мур миру»  в Белфасті (belfast wall)
Секція «Муру миру» вздовж Капар-вей в західному Белфасті
Індійський мур, також відомий як Азійський Берлінський мур, - оборонні споруди довжиною 550 км, що зведені Індією уздовж 740-кілометрової Лінії контролю. Лінія контролю (англ. Line of Control; LOC) - демаркаційна лінія між Індією і Пакистаном, проведена скрізь колишнє князівство Джамму і Кашмір - невизнаний юридично, але de facto кордон. Індія заявляє, що загородження зведені виключно з метою перешкоджання проникненню терористів і провезення зброї на територію Штату. Індійські військовики заявляють, що паркан на 80% скоротив кількість нападів бойовиків в регіоні.
Індійський мур в штаті Джамму і Кашмір. Індійські прикордонники.
Кордон Індії та Пакистану

 India-Bangladesh. 2002
Демаркаційна лінія на кордоні між Північною та Південною Кореєю стала наслідком війни та необхідним заходом для мирного співіснування двох країн. Її було створено 1950 року на 38-й широті — там, де розпочалась та закінчилась війна. Лінія має 248 км у довжину та 4 км у ширину. Лише у надзвичайних випадках делегаціям дозволяється її перетинати. Військові ж, які ведуть переговори щодо конфлікту, зустрічаються в одному з бараків, який знаходиться просто на лінії. З обох боків Муру розташовані артилерійські батареї і ракетні установки, напоготові відкрити вогонь.

Північна Корея
Греція почала будівництво паркану вздовж 206-кілометрового сухопутного кордону з Туреччиною в 2012 році для захисту від нелегальних іммігрантів, що намагалися перетнути територію країни. «Грецьке суспільство більше не може приймати стільки незаконних іммігрантів, ― заявив міністр внутрішніх справ Греції Христос Папуціс. ― Ми почали зводити мур на сухопутному кордоні, щоб припинити несанкціоновану імміграцію... Це буде схоже на мур між США і Мексикою». 
Турецько-грецький кордон став однією з найбільш небезпечних меж Європейського союзу. Північна межа стала найпопулярнішим місцем для нелегальних іммігрантів із таких країн, як Ірак, Пакистан і Афганістан, які намагаються потрапити через сухопутний кордон Греції з Туреччиною в Європу. «Нині 9 із 10 біженців використовують Грецію як трамплін, щоб потрапити в ЄС», ― повідомляє «Фронтекс», європейське агентство з управління оперативним співробітництвом на зовнішніх кордонах держав-членів. В 2011 році Греція заарештовувала від 250 до 140 нелегальних іноземців на день. 
Верховний комісар ООН у справах біженців неодноразово закликав Грецію посилити боротьбу з нелегальною імміграцією. 
Таким чином, Греція вжила відповідних заходів, які вона вважає необхідними для захисту своїх кордонів. Зведений 2,5-метровий паркан навколо сухопутного грецько-турецького кордону обнесений колючим дротом і забезпечений камерами відеоспостереження.

Turkish-greek border
Мур на кордоні між Грецією і Туреччиною

Саудівська Аравія – Ірак.
Протяжність 900 км
Ще 2006 року влада Саудівської Аравії виступили з ініціативою будівництва загородження довжиною близько 900 км по кордону з Іраком, щоб захиститися від терористів. За словами представника служби безпеки уряду Саудівської Аравії Найоту Обейда, будівництво захисної стіни, яке займе п'ять - шість років, є частиною плану заходів загальною вартістю $12 млрд. Цей план також включає розміщення на кордоні електронних датчиків. Цього року будівництво стіни закінчилося.

Окрім того, стіна є між Саудівською Аравією і Єменом. Відомо, що вона оснащена найсучаснішими пристроями електронного спостереження.У 2003 році був прийнятий проект зі зведення паркану на кордоні з Єменом. Тоді його будівництво пояснювалося великою кількістю нелегальних мігрантів з Ємену, а також активним наркотрафіком і терактами. За півроку Саудівська Аравія звела 75 кілометрів огорож висотою три метри, після чого лідери країн домовилися про зупинку будівництва. Однак після початку в 2004 році громадянської війни в Ємені Саудівська Аравія знову назвала кордон держав джерелом загрози національній безпеці. Минулого року у Саудівській Аравії заявили, що вибудують паркан довжиною 1800 кілометрів по всій довжині кордону з Єменом.
Мур між Саудівською Аравією і Єменом

Мур збулований також на кордоні з Зімбабве й Ботсвани. І хоча влада стверджує, що вона потрібна для того, щоб запобігти поширенню захворювань худоби, він був зведений для того, щоб захистити Ботсвану від людей, які намагалися рятуватися втечею від етнічних чисток в Зімбабве.

Таїланд відділився парканом від Малайзії.




Прикордонний бар’єр Малайзія — Таїланд
Окрім того, у світі й наразі тривають будівельні роботи стін між країнами.

Єгипет у березні 2014 приступив до будівництва паркану навколо міста Ель-Аріш (Синайський півострів). Протяжність забору складе 30 кілометрів. Проходи через загороджувальні споруди будуть обладнані металошукачами та детекторами з виявлення вибухових речовин.. Стіна навколо Ель-Ариша зводиться «в рамках боротьби з терором і для підтримки безпеки в регіоні».
Кордон Єгипту і сектора Газа
 Об'єднані Арабські Емірати будують паркан на кордоні з Оманом, а Кувейт зайнятий посиленням 215-кілометрової стіни вздовж кордону з Іраком.